Κέτοση - Τα πραγματικά γεγονότα για την απώλεια βάρους και την υγεία

Δεν είναι μόνο μια πρόσφατη τρέλα, η κετογονική διατροφή αναπτύχθηκε πριν από περίπου 100 χρόνια ως θεραπεία για την επιληψία και οι bodybuilders την χρησιμοποιούσαν για να χάσουν λίπος πίσω στη δεκαετία του 1950! Μερικοί άνθρωποι την δοξάζουν και άλλοι την αποκαλούν επικίνδυνη μανία. Λοιπόν, ποια είναι η αλήθεια;

Πρώτον, τι είναι η κετογονική δίαιτα;

Μια κετογονική δίαιτα - μερικές φορές αποκαλείται «δίαιτα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες», «κετογονική διατροφή» ή «Atkins» - είναι μια δίαιτα που προκαλεί το σώμα σας να παράγει ένα ορισμένο επίπεδο κετόνων, μειώνοντας δραματικά την πρόσληψη υδατανθράκων και όταν φτάνετε σε αυτό το επίπεδο, βρίσκεστε σε "Κέτοση".
Έτσι τώρα μπορείτε να ρωτήσετε, "τι είναι μια κετόνη;". Είναι απλά μια κατηγορία φυσικών χημικών ουσιών που συνήθως κυλούν γύρω στο αίμα και στα κύτταρα σας. Συνήθως, το σώμα σας παράγει αυτές τις χημικές ουσίες σε μικροσκοπικά ποσά, αλλά θα παράγετε περισσότερα από αυτά αν δεν έχετε αρκετούς υδατάνθρακες στη διατροφή σας.

Ποια είναι τα οφέλη της Κέτοσης;

Τα οφέλη της κέτοσης έχουν επιβεβαιωθεί σε μεγάλες επιστημονικές έρευνες, οι οποίες δείχνουν ότι, παρά τη σημαντική απώλεια βάρους (η οποία είναι γνωστό ότι αυξάνει την όρεξη), τα άτομα με κέτοση έχουν μειώσει ελαφρώς την πείνα - ένα τεράστιο πλεονέκτημα στην υποστήριξη της επιτυχούς απώλειας βάρους!

Υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα, αλλά αυτά δεν έχουν αποδειχθεί και αυτό επειδή διαφορετικοί άνθρωποι μπορούν να έχουν διαφορετικές αντιδράσεις. Μπορείτε να κάψετε περισσότερο λίπος σε μια κετογονική δίαιτα, αλλά δεν είναι σαφές ότι καίτε περισσότερες θερμίδες. Αυτό οδηγεί σε γρήγορη απώλεια βάρους αρχικά, αλλά μεγάλο μέρος αυτού είναι συνήθως υγρά και όχι σωματικό λίπος. Το πιο σημαντικό, όταν εξετάζουμε την καλύτερη δημοσιευμένη έρευνα σχετικά με τις επιπτώσεις τους στην απώλεια βάρους, οι κετογονικές δίαιτες δείχνουν μια μέση απώλεια περίπου έξι κιλών, ενώ ο μέσος όρος της 1:1 Diet είναι περίπου 14 κιλά.
Οι κετογόνες δίαιτες έχουν επίσης αποδειχθεί ότι έχουν ευεργετικές επιδράσεις στον διαβήτη και άλλες κοινές, σοβαρές ασθένειες.

Πώς λειτουργεί η κέτοση;

Συνήθως, το σώμα σας παράγει κετόνες σε μικροσκοπικά ποσά, αλλά παράγει περισσότερες εάν περιορίσετε τους υδατάνθρακες ή τις θερμίδες. Αυτό συμβαίνει επειδή, ενώ τα περισσότερα όργανα του σώματος μπορούν να χρησιμοποιήσουν λίπος για καύσιμα, ο εγκέφαλός σας λειτουργεί μόνο με γλυκόζη ή κετόνες, οπότε αν δεν έχετε αρκετούς υδατάνθρακες ή θερμίδες για να φτιάξετε επαρκή γλυκόζη, το συκώτι σας αυξάνει την παραγωγή κετόνων. Ένας από τους λόγους για τους οποίους η κετογονική διατροφή μπορεί να λειτουργήσει για την απώλεια βάρους είναι ότι τα υψηλότερα επίπεδα κετόνων μειώνουν την όρεξη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κετογνικές δίαιτες και δίαιτες όπως η 1:1 Diet μπορούν να προκαλέσουν σημαντική απώλεια βάρους, χωρίς να αυξάνουν την επιθυμία για φαγητό.

Πώς να επιτύχετε την κέτoση

Γενικά, εάν μειώσετε δραματικά τους υδατάνθρακες ή την πρόσληψη θερμίδων σας, πιθανότατα θα μπείτε σε κέτoση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κάποιοι διαιτώμενοι στην 1:1 Diet μπορούν να μπουν σε κέτoση. Ένας άλλος τρόπος που μπορείτε επίσης να μπείτε σε κέτoση είναι με την άσκηση - οι σύμβουλοι μπορούν να βοηθήσουν με αυτό επίσης!

Πόσο καιρό χρειάζεται για να μπει κάποιος σε κέτοση;

Αυτό εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Εάν κάνετε μια δίαιτα με περιορισμένος υδατάνθρακες και κάνετε μια έντονη προπόνηση, θα μπορούσατε να μπείτε σε κέτοση μέσα σε μια ώρα - αλλά όλοι αντιδρούμε διαφορετικά.

Πώς ξέρετε αν βρίσκεστε σε κέτοση;

Μερικοί άνθρωποι αρχικά είναι κουρασμένοι ή ζαλισμένοι και άλλοι αισθάνονται βελτιωμένη πνευματική διαύγεια μετά από μερικές ημέρες. Μερικοί άνθρωποι έχουν ελαφρώς κακή αναπνοή - πράγματι προκαλείται από ακετόνη, μια από τις κετόνες που παράγει το σώμα σας - αλλά αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να ανησυχείτε, απλά βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας κάποια καραμέλα χωρίς ζάχαρη.

Ποια είναι η έρευνα για αυτό;

Οι έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πηγαίνουν βαθιά σε κέτοση σε δίαιτα με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, όπως η χρήση του Βήματος 1 της 1:1 Diet. Ακόμη και στο βήμα 3 ή 4, μερικοί άνθρωποι θα εξακολουθούν να βρίσκονται σε κέτoση ή τουλάχιστον έχουν αυξήσει τα επίπεδα κετόνων. Στην πραγματικότητα, οι μελέτες για δίαιτες με πολύ χαμηλών θερμίδων, με περίπου 100 γραμμάρια υδατάνθρακες (μερικά άτομα κατανάλωναν έως και 156 γραμμάρια), αύξησαν τα μέσα επίπεδα κετόνων πολύ πάνω από το όριο της κέτoσης. Έτσι, ακόμα κι αν δεν μιλάμε πολύ για κετόνες, οι περισσότεροι από εκείνους που χρησιμοποιούν την 1:1 Diet μπαίνουν σε κέτοση.
Ενώ η κέτοση μπορεί να μειώσει την πείνα και να κάνει τη δίαιτα ευκολότερη, εσείς έχετε τα πρόσθετα οφέλη της υποστήριξης και των διατροφικά ισορροπημένων προϊόντων όταν χάσετε βάρος μέσω της 1:1 Diet. Η καθοδήγηση του Συμβούλου σας θα διασφαλίσει ότι θα έχετε το βάρος του στόχου σας με υγιεινό τρόπο.

Από τον Mark Gilbert B.Sc., RNutr
Εμπορικός διατροφολόγος για την 1:1 Diet

Ακολουθήστε μας

The 1:1 Diet by Cambridge Weight Plan  -  Πέτρου Ράλλη 351, Νίκαια 18450  |  T: (+30) 212 213 4383 - (+30) 215 530 4088  |  email: info@cwp.gr

Η The 1:1 Diet by Cambridge Weight Plan Ltd δεν διεξάγει ή προβαίνει σε δοκιμές σε ζώα για οποιαδήποτε συστατικά ή τελικά προϊόντα.